lauantaina, maaliskuuta 21

RULE YOUR MIND OR IT WILL RULE YOU

Kuluneet viikot on pakottaneet mut tajuamaan sen, etten voi saada kaikkea. Jos joku on yhtä hullu Grey's Anatomy -fanaatikko kuin mä, niin tilanne on aika sama kun Christina kertoo Meredithille, ettei ihminen voi olla samaan aikaan huippukirurgi ja mahtava äiti. Paitsi että en tietenkään ole äiti, enkä kirurgi, mutta sen verran olen ymmärtänyt, ettei omaan elämääni mahdu kaikki ne asiat, joiden haluaisin siihen mahtuvan. Ei ainakaan samaan aikaan.

Olen hyvin impulsiivinen ihminen. Nuorempana pidin sitä hyvänä juttuna, että on avoin kaikelle uudelle ja antaa vaan mennä sen kummempia miettimättä. Carpe vitun diem. Nyt, hieman vanhempana ja viisaampana, olen oppinut jopa vihaamaan tuota piirrettä itsessäni. Piirrettä, jota myös ajattelemattomuudeksi voitaisiin kutsua. En hirveästi ajattele tekojeni seurauksia, tai vaikka ajattelisinkin, niin mahdollisista jälimainingeista selviää (ainakin usein) pelkällä olankohautuksella. Ihan sama oikeastaan kunhan nyt on hauskaa. Nyt, tällä hetkellä.

Hyvin usein asiat, joita haluan, ovat ristiriidassa niiden asioiden kanssa, joita oikeasti haluan. Ja liian usein annan mielelleni periksi ja sorrun ensimmäiseen vaihtoehtoon. Esimerkiksi: aloitin hiljattain taas urheilun ja salitreenin - hyvän olon lisäksi haluan myös näyttää hyvältä. Haluaisin kuitenkin myös niiiiiiiiin paljon syödä levyllisen Fazerin sinistä, joka ilta. Liian usein vain tulee valittua se väärä kortti, hetken huumassa.

Onneksi tätä asiaa vastaan voi taistella. Opetella sanomaan ei, kuin mieli tekisi huutaa joo. Se on mielenhallintaa parhaimmillaan ja mulla on siinä vielä aika paljon opittavaa. Joku oppitunti lienee kuitenkin mennyt perille, sillä alkuperäisistä suunnitelmista poiketen en tällä hetkellä ole matkalla keskustaan drinkeille ystävieni kanssa, vaan makaan kotona sängyssä ja kirjoitan teille tätä postausta.

zip5

zip1

zip3

LEATHER BIKER SHEINSIDE | CARDIGAN SIXKISSES HERE
PANTS CHIARA FOTRHI | SHOES NLY | CROPTOP NLY 

17 kommenttia:

  1. onko sulla jonkinlainen syömishäiriö...? ei kuulosta kovin terveeltä tuo sun pohdinta syömisestä ://

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ole, apua! Tuo ruoka esimerkki oli tosiaan vain esimerkki, tekstini pohtii koko aihetta hieman laajemmin. Hyvin usein tulee tehtyä niin kuin sillä hetkellä tuntuu hyvältä, mutta jotka sotivat niitä juttuja vastaan, joita oikeasti tavoittelee. Herkuttelu on yksi niistä asioista, jolle helposti antaa periksi. Jos mä välillä sorrun siihen fasun siniseen, niin en mä sitä oksenna pois =D Mutta joka kerta kun se meinaa lähteä mukaan, mutta jääkin hyllyyn on mulle pieni voitto, koska hallitsen mun mieltä silloin!

      Poista
  2. hahahah vittu sulla on isoja ongelmia. " söisinkö suklaalevyn kun tekee mieli? vai en" voi luoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on, kuin myös sinulla luetunymmärtämisessä, jos kuvittelit postauksen kertovan suklaalevyistä :-)

      Poista
  3. Toi on niin totta! Huomeen itessäni aivan saman piirteen, mutta hiljaa hyvä tulee ja kohta sitä osaa elää ilman niitä "houkutuksia"...vaikka ei lasilliset kavereiden kanssa silloin tällöin pahaa tee ;--) Ja oi, miten ihanat noi mustat nilkkurit <3__<3

    rolssi.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kyllä lasillisille voi aina lähteä! Mulla on vaan pikkaisen harjoittelemista siinä, että lähtee ajoissa kotiin.. :D Tällä hetkellä yhtien venähtämisen vaara on niin suuri, että vaihtoehdot on joko jäädä kotiin tai vetää riskillä, joka luultavasti johtaa siihen, että herää jonkun kaverin sohvalta hirveen hedarin kanssa.

      Ja kiitos, ne on mun lempikengät <3 Olivat ainakin jossain vaiheessa nellyllä alennuksessa.. ;)

      Poista
  4. Hienosti kirjoitettu teksti, sulla on kyllä sana hallussa:)
    Olen lukenut blogiasi jo pidemmän aikaa, ja mukava että pohdiskelet tällaisiakin asioita tänne blogin puolelle, kuitenkaan liikaa paljastamatta henkilökohtaisia asioita. Monella bloggarilla menee aina niin että vihjaillaan jotain tapahtuneen, herätetään lukijoiden uteliaisuus ja sitten ei voi kertoa mitä on tapahtunut. Mukavempi lukea tällaista yleistä pohdintaa ja ajatuksia:)
    Ps. Rakastan sun tyyliä yli kaiken, voisin sanoa että olet mielestäni suomen bloggaajista kaunein ja persoonallisin<3 kaikkea hyvää sinulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon kommentista ja kehuista! Ahh mua ärsyttää kanssa niin blogeissa kuin facebookissa se, että vihjastaan jotain tapahtuneen, mutta ei jaeta koko juttua. Tosin itsekin bloggaajana ymmärrän ihmisten halun säilyttää yksityisyyden ja että rajaa on välillä vaikea vetää.. Kaikkea hyvää myös sinulle <3

      Poista
  5. Ei hitto sä osaat hyvin kirjoittaa! :-)

    VastaaPoista
  6. Voin ottaa osan tosta impulsiivisuudesta. Oma ongelma on etten osaa joustaa, heittäytyä ja aijai hermostun jos suunnitelmat muuttuu. Ei taida mikään ääripää olla hyvä ja meidän tarvii vaan kehittää itteemme :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, tehdäänkö vaihtokaupat? =D Joo, harjoittelu tekee mestarin ;)

      Poista
  7. Jos joka ilta tekee mieli suklaata niin luulen et siinä on vaan kyse sokerikoukusta ;) mut arvaa mitä, siitä voi päästä eroon! mulla oli sama ja sit mä vaan pakotin itteni syömään jotain terveellistä sen suklaan sijaan koska nälkähän se vaan on kun tekee karkkia mieli. Ja mua auttoi se et aloin juomaan inkivääriteetä joka ilta, kaikki ei siitä tykkää mut musta se on hyvää ja kun aloin juomaan sitä niin ei ole tehnyt mieli cocista mitä muuten oon juonu monta vuotta joka päivä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oii inkivääriteetä pitääkin kokeilla! Joo, olin yhdessä välissä hirveessä hiilarikoukussa, joka ilta oli kauhea himo ciabattaan, rusinaleipään tai muuhun pullamössöleipään.. Kesti hetken kanssa "vieroittautua" tosta.. mutta sama homma varmaan suklaahimon kanssa, sokerikoukusta siinä varmasti on kyse :-)

      Poista
  8. Joo täällä grey fanaatikko! Ne viisaudet siinä sarjassa, palvon niiden kirjoittajaa ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan paras sarja <3 Oon varmaan itkenyt pari ämpärillistä sitä katsoessa :D

      Poista