tiistaina, helmikuuta 25

ROCKY ROAD

Bongasin ihanan Katan blogista rocky road -herkun, jonka olemassaolon olin tyystin unohtanut. En mä ole sitä kyllä ikinä itse jaksanut duunata, mutta aina se on käynyt mielessä, kun jonkun blogista olen näitä spotannut. Eilen mä päätin sit ryhtyä tuumasta toimeen, hain kamat kaupasta, mutta kun pääsin himaan niin mua alko ahdistaa se herkkukasa ja tyydyin kana-tomaatti-rucola salaattiin.. Tänään mä sit kuitenkin sorruin ja tuloksena oli hiton hyviä kaloripommeja ♥ 

rocky2

Ohjeet on tosi helpot ja rocky road valmistuukin tosi nopeesti. Suklaan lisäksi raaka-aineina voi käyttää melkeinpä mitä vaan. Itse valitsin vaahtokarkit, suolapähkinät ja irttariosastolta polkakaramelleja. Heitinpä lopuksi vielä perään pari Digestive -keksiä, kun muut raaka-aineet oli jo käytetty ja näytti siltä, että sekaan mahtuu vielä.

rocky4

OHJEET

Sulatin 200 grammaa maitosuklaata ja 200 grammaa tummaa suklaata miedoimmalla lämmöllä hellalla. Tässä kannattaa olla tarkkana, sillä suklaa palaa helposti pohjaan! Halutessasi voit käyttää pelkästään maitosuklaata, mutta lisäämällä tummaa suklaata lopputuloksesta ei tule aivan niin makea. Kun suklaa on sulanut, heitä mukaan loput raaka-aineet ja levitä mömmö leivinpaperin päälle pellille ja pistä jääkaappiin. Kun suklaa on kovettunut, ota pois ja nauti! Säilytä jääkaapissa.

rocky6

Love, Jannina

12 kommenttia:

  1. Mä en kestä näitä ruoka/herkkupostauksia.. Oon ite niin saamaton ja käsi keittiössä et melkein itkettää kattella näitä kuvia ja haaveilla vaan :D♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahah no mut tää nyt on suhteellisen helppo! mut jos jättää vaan haaveilu tasolle niin plussaahan se vaan on, jää nää hirveet kalorimäärät nauttimatta :D

      Poista
  2. Vesihauteessa kun sulattelis suklaan ni ei olis pohjaan palamisen pelkoa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niin mä oisin tehnytkin, mut meillä ei oo siihen vaadittavia kattiloita :(

      Poista
  3. Oooi nam! Haha kiitti ku mainitsit mut, mietinki mistä moinen kävijävyöry :-D

    VastaaPoista
  4. Mun tekisi niiiin kovin mieli testata näitä! Ei voi tuollaisilla aineilla mennä pieleen ;) Ehkä viikonloppuna testaan ja herkuttelen..

    VastaaPoista
  5. Laitatko jossain välis takas sweet 16 -postauksen? :) Harmittaa ku en kerenny lukee!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo, en ollu vaan tytyyväinen kuviin niin ne menee vaihtoon :)

      Poista
  6. vitsi sulla on kiva kroppa. minkälainen sun ruokavalio on ja urheiletko paljon? miten pidät sun kropan noin hyvässä kunnossa :)?

    VastaaPoista
  7. mitä neuvoja antaisin 17-vuotiaalle sinulle :)?

    VastaaPoista